06 junio 2009

RUTA DEL BLANC I NEGRE

A la falda del cim del Benicadell, entre Gaianes i Beniarrés i en terme municipal del primer, podem veure dos tossals que, per estar on estan, passen desapercebuts a la gent. Són dos tossals d’aspecte similar i de forma cònica i dels noms dels quals m´he hagut d’assabentar pels mapes topogràfics de l’exercit. Des de la part baixa, aquestos tossals es veuen pegats al Benicadell i no destaquen massa si no els prestes atenció. Vistos des de dalt, és quan els veus ben bé amb el cami que passa pel seu darrere i va a parar a Gaianes.

Han estat sempre a la meua retina, però no els havia prestat mai cap atenció. Ara, però, al programar-me una excursió per la solana del Benicadell pel cami que puja a la partida beniarresina dels Racons i baixa a la veïna població de Gaianes tornant altra vegada a Beniarrés i havent fet un circuït amb eixida i arribada al Barranc del Port, és quan he tingut curiositat per aquestos tossals, el Negre a l’esquerra amb 689 metres d’altura i el Blanc a la dreta amb 702 m.

Fa anys, aquest camí -camí que a poca distància de la seua bifurcació del que condueix a Gaianes es transformava en una simple senda per on sols podien caminar persones i, malament, les cavalleries que havien de pujar per llaurar els bancals d’oliveres o baixar carregats d’olives en la temporada de la seua recolecció- s’acabava on arriben els abancalements i prou. Quan va arribar la mecanització del camp, va ser ampliat, modificat i asfaltat fins on arriba el terme municipal, unint-se al que procedeix de Gaianes i passant per darrere dels tossals. Ara, es presenta com un recorregut senderista de curta distància -uns 8 km fent el circuït complet-, però amb fortes pendents tot i gaudint de belles vistes de la comarca del Comptat i dels escarpats cingles del Benicadell. Es una excel.lent activitat per reduir teixit adipós al cos i rebaixar els nivells de colesterol.

FREDERIC JORDÁ

ARTÍCLE ORIGINAL DE CARLES TOMÀS
PUBLICAT AL SEU BLOG

Fotos:
Es poden veure des del aire (foto cedida pel meu contacte de Flickr, Ricardo Ruíz), el Tossal Negre des del camí que puja al Benicadell per Gaianes, el Blanc des del cim del Benicadell, els dos des del pantà, els dos des del cim i els dos des de la carretera del port.

La Asociación Cultural Alicante Vivo se reserva el derecho de moderación, eliminación de comentarios malintencionados, con lenguaje ofensivo o spam. Las opiniones aquí vertidas por terceras personas no representan a la Asociación Cultural Alicante Vivo.